torek, 24. julij 2012

Bog

Rodil sem se v tipični krščanski družini - vsako nedeljo k maši, pridno smo hodili k verouku ... In nekaj časa sem tudi sam slepo sledil naukom. Povem vam - to je najboljši način, da se odrežemo od boga.
Kdo ali kaj je bog (ali Bog)? Ali bog obstaja, kakšen je, kje je, kako se mi kaže?
Naj najprej omenim, da nisem največji strokovnjak za duhovne stvari. Vabim svoje bralce, da se mi pridružijo pri razmišljanju - komentarji so odprti. Napišite mi svoje mnenje, dopolnite me, kjer se vam zdi, da nisem bil preveč natančen, popravite me, če imate drugačno mnenje ...
Krščanska tradicija nas uči,da je samo en bog pravi bog. Tu se seveda moramo strinjati (politeistične vere bom v ta model poskusil umestiti pozneje), vendar - ali je samo krščanski bog pravi bog - kdo si upa trditi: "Bog se je razodel samo nam, ostalim ljudstvom pa ostaja skrit in ga lahko spoznajo le preko nas". Iz krščanske tradicije nam veje občutek, da se je bog razodel le velikim prerokom in ga najdemo le v Svetem pismu - danes pa bog molči.
Ravno tako nam govori kot je govoril v svetopisemskih časih - le poslušati ga ne znamo. Ali nočemo. To je prvi korak k boljšim odločitvam in uspešnejšemu življenju - naučiti se poslušati.
Kolikokrat naredimo odločitev, pa se izkažemo za slabo - in se potem spomnimo: "saj sem vedel, da je to slaba ideja". Vseskozi dobivamo opozorila in kažipote, ki pa jih tako radi spregledamo. Cilj je, da se stavek "vedel sem, da je bila to slaba odločitev" spremeni v "vedel sem, da bi to bila slaba odločitev". In v stavek "vedel sem, da je to bila dobra odločitev". Čas je, da se naučimo poslušati nevidne nasvete in ugotovimo, da bog z nami govori vsak dan. Poskusi in zavestno opazuj svoje občutke, zavedaj se strahu pred nevarnostjo in na koncu primerjaj končni izid z začetnimi občutki. Nauči se razlikovati med različnimi občutki in se naučiti, katere je pametno poslušati.
Torej, bog je bog vseh ljudi - naj bo to Jahve, Alah, ali indijanski Veliki Duh - ali pa tista sila, za katero čutiš, da te usmerja v življenju.

Ni komentarjev:

Objavite komentar